Passa al contingut principal

Descobrint el Montmell a peu: Ruta al sostre del Penedès

DESCOBRINT EL MONTMELL A PEU

Una nova proposta per al Bloc Explorant els Límits, una sèrie de sortides per aquesta meravellosa zona muntanyosa que tenim a la comarca del Baix Penedès, el Montmell. Us aniré penjant sortides i petites explicacions de la ruta, a més us penjaré un link de Wikiloc on podreu descarregar-se al vostre ordinador tots els tracks de la ruta, si teniu GPS us anirà d'allò més bé i sino el teniu podreu veure la ruta mitjançant Google Earth i poder planificar-se millor si teniu ganes de descobrir-la.
Durant els mesos d'entrenament per a realitzar Cavalls del Vent i Carros de Foc vaig planificar unes rutes prou interessants, una d'elles és una ruta llarga de 25 quilòmetres que parteix des de la Bisbal del Penedès, puja per un corriol molt maco passant per Cal Rotllat, i deixant a l'esquerra Sant Suïes pujem directe a Mas Bartomeu, un lloc privilegiat on gaudir del silenci i de les meravelloses vistes que ofereix.
La Masia de Mas Bartomeu és una de les poques masies completament isolades que hi ha a la comarca del Baix Penedès. De fet, no hi ha cap nucli urbà suficientment a prop que serveixi com a referència i per tant va ser una de les primeres en deshabitar-se. Està equidistant dels nuclis de la Bisbal del Penedès, la Torregassa, l'Hostal, Sant Jaume dels Domenys, Aiguaviva o la Joncosa.
Aquí podrem observar que malgrat les aparences, al Baix Penedès hi ha àmplies zones de bosc i muntanya, això no es d'extranyar tenint en compte que el bosc, fins no fa massa anys, era una font econòmica important, donant sentit a la Masia de Mas Bartomeu.

Pujant a Mas Bartomeu

Tot seguit s'enfila fins Coll d'Arca passant pel Puig Cabirol a 620 metres d'alçada. Per una pista força ampla i bona aribarem a Coll d'Arca, aquí seguim pel sender que s'ens obre al davant i encarem el Montmell per la banda Est, tindrem una intensa pujada fins coronar la Talaia, el punt més alt de tota la ruta a 828 metres d'alçada on podreu fer un descans bén merescut, gaudir d'aquest impresionant paisatge durant una estona és un dels plaers que us podeu donar.

Seguidament baixarem per la creu fins a l'àrea recreativa, allà començarem a baixar per la pista, atenció perquè aqui ens haurem de desviar per un camí a la nostra esquerra, al track podreu veure exactament per a on, i baixar fins la carretera que va fins a Aiguaviva. A partir d'aquí anirem pel Cami de Vilafranca, corriols diversos i pistes resseguint les instal·lacions elèctriques fins les Barraques del Covit on agafarem la carretera fins la Bisbal del Penedès.

Pujant a la Talaia del Montmell

Tot passejant pel Corriol

L'alzina de Mas Bartomeu

Desitjo que us agradi aquesta proposta, tot seguit teniu l'enllaç al track d'aquesta interessant ruta.

Entrades populars d'aquest blog

Alpinisme al Cadí, Canal Ordiguer i Canal del Cristall

Ja feia temps que burxava al Sergi per anar a fer canals, era un compte pendent que teníem i que vam decidir de posar-s’hi el passat febrer. Últimament les meves cròniques arriben una mica tard, coses d’una vida ocupada i amb poc temps de marge per a poder asseure’s i impregnar les meves paraules de l’essència de les nostres vivències. La canal de l'Ordiguer és la 2 i la del Cristall la 1 Però anem al gra, s’havia de planificar una sortida interessant per una banda dissabte aniríem a fer la Canal de l’Ordiguer a la cara nord del Cadí i baixaríem per la Cristall, una de les grans clàssiques de les nostres contrades. El diumenge si les condicions eren bones teníem previst anar a fer una mica d’escalada en gel i una via ferrada, però el diumenge es va llevar amb llevantada en forma de neu intensa i el panorama a tot Catalunya era lamentable, per tant el diumenge van haver de suspendre totes les activitats i tornar a casa. La variant de la dreta és la que vam fer

Barretes o gels energètics?

Per començar que són i per a que serveixen aquests complements energètics, les barretes energètiques son un complement nutricional que proporciona a l'esportista les necessitats d'energia que tindrà durant un esforç intens i perllongat. Ajuda a disminuir la fatiga, a millorar el rendiment i a facilitar una recuperació més ràpida després de l'entrenament. El seu consum té moltes aventatges: Fàcils de portar i de fàcil digestió Molt riques en hidrats de carboni, el que permet recarregar ràpidament els dipòsits de glucògen (llegir article sobre els Hidrats de carboni. Contenen minerales i vitamines fonamentals per a l'organisme. Vitamines B1, B2 i B6, col·laboren a    l'assimilació dels hidrats de carboni per alliberar energía. La vitamina C, que té un efecte antioxidant, millora la recuperació i l'assimilació de ferro, fonamental per transportar  oxígen, des dels pulmons a tots els teixits, sobre tot als muscles. Aporten 350 i 500 caloríes per cada 100 grams,

El Besiberri Sud (3017m), el següent repte

La bogeria només ha fet que començar, queda un mes per iniciar l'assalt al Besiberri Sud a 3017m d'alçada en ple hivern, alpinisme invernal, preparar crampons i piolets i sobretot preparar-se a tope. El company d'aventura és el Soci, un paio amb un tou d'experiència al monte i que em guiarà en aquelles coses que francament domino bén poc, però l'aventura té aquest component d'incertesa que la fa tant atractiva. Ens esperen 1600 metres de desnivell positiu i altres 1600 negatius, unes 6 hores per fer cim i moltes il·lusions a la motxilla. Una inoportuna grip m'atura en la meva preparació física, espero solventar-la bén aviat i tornar a posar-me les piles per arribar en plena forma el dia H. Us penjo algunes fotografíes que agafo prestades de la pàgina de Pirineos3000 per a que veieu una mostra del que ens espera el proper 26 de febrer. La propera sessió de fotos serà la nostra si tenim sort!!!!