Passa al contingut principal

Objectiu assolit, Sub10 a la XV Marxa de resistència Reus-Prades-Reus 2011


Sona el despertador a les 4:30h, que difícil és llevar-se a aquesta hora mare meva, esmorzo i em preparo els últims detalls. Arribo a Reus a les 5:45h encara hi ha poca gent, aprofito per recollir el dorsal i anar a posar-me la vaselina als peus i les tires anti-butllofes, col·locar el dorsal i anar a fer un cafè i pastes que l’organització ha posat a punt per als participants. En aquest moment em trobo a al Ignasi, un company de feina de la meva dona i compartim uns moments de companyia abans de començar. Degut a la massiva afluència de participants ja havia decidit que començaria des de davant i correria un parell de quilòmetres fins que el gruix comencés a disgregar-se, i així ho faig, a les 7 en punt es dona el tret de sortida. Començo a córrer per anar col·locant-me en una bona posició i evitar els colls d’ampolla que es poden formar més endarrere, els masters ja tiren força ràpid i quan veig que estic en una zona bona m’aturo i començo a caminar a un ritme molt ràpid, queden per davant 14 quilòmetres de pujada i cal dosificar esforços.

La sortida que es va omplint de gent


Fins al coll de Batalla la cosa es porta força bé, no hi ha gruix de corredors-caminadors i anem fent a bon ritme, anem corrents algun tram però dosificant molt. Passem el primer control i ens avituallem de forma ràpida, un trosset de síndria i un plàtan i cap amunt. A davant tenim ja la imponent paret que porta a les antenes de la Mussara, quasi 700 metres de desnivell pràcticament “verticals” per un senderó que s’empina molt i van fent ziga-zagues, un tram molt dur i llarg que et fa suar de valent. Un cop quasi hem arribat a les antenes ens trobem un avituallament molt agraït ja que anem forts i a un ritme molt alt, aquí podem menjar un entrepà per agafar forces i quan estic menjant apareix l’Ignasi, Déu ni do com a tirat, està fort el paio i ens ajuntem un bon tram tots dos. Encara queda una bona pujada fins que arribem a les antenes, ja ens trobem a 1000 metres d’alçada i a partir d’aquí tenim una bona pista que va carenejant, pujant i baixant. Aquí m’animo a córrer i deixo a l’Ignasi però ell també es posarà a córrer i ens tornarem a retrobar fins al següent avituallament. Aquí tinc que reposar aigua del camelback, ell no s’atura i va directe a Prades, un cop he posat aigua segueixo cap a Prades. Arribo a Prades al quilòmetre 25 amb un temps sensacional de 4h 15’ tenint en compte que he fet 16 quilòmetres d’autèntica pujada, un ritme molt bo que em porta a una previsió de 8h 30’, fins i tot Sub9, però queda una temuda baixada des del Coll de l’Agustenc molt trencacames. A Prades donen entrepans però no em ve de gust i decideixo menjar fruita i prendre un gel energètic d’alliberació lenta per no decaure en els 30 quilòmetres que em queden per davant.
Fem parada curta i tornem a engegar en direcció a la Febró, aquí trobo el tram més entretingut per córrer de tota la marxa, uns corriols de baixada preciosos on puc córrer jugant amb el terreny i els arbres, m’ho passo excepcional en aquest tram fins al poble de La Febró. Faig parada per posar més vaselina als peus, l’Ignasi no s’atura i segueix endavant. Jo noto que se m’escalfa i de quina manera la base dels dits del peu, no té gaire bona pinta, poso vaselina a dojo i tiro cap a munt, l’última pujada de tota la marxa, ja es comença a notar l’esforç i els quilòmetres acumulats, son 250 metres de desnivell fins tornar a cota 1000, senderó molt dret on no es pot córrer i t’ho has d’agafar amb calma. Un cop a dalt del coll arriba la terrible baixada fins a Vilaplana, tenia molta esperança en poder córrer aquest tram i de fet ho faig una estona saltant de roca en roca, el senderó s’inclina molt i es molt divertit, però de sobte entro en zona ombrívola, la roca es completament molla i foto una relliscada de nassos, em quedo penjat per obra i gràcia d’una branca perfectament col·locada, acabo d’evitar una trompada on no sóc capaç d’avaluar-ne el desenllaç i les conseqüències que se’n podrien haver derivat ja que hagués caigut sobre una fila de roques on hagués pogut prendre mal. A partir d’aquest moment la baixada es fa molt lenta, agafant-se als arbres per no caure, i com no, la por d’una relliscada que ho engegui tot a rodar, és en aquest tram on perdo l’esperança del Sub9, baixar de les 9 hores. De totes maneres el meu objectiu era Sub10 per tant no calia arriscar i seguir endavant poc a poc.

Un cop s’acaba la dura baixada arribem a Vilaplana on trobo un avituallament, començo a sentir un dolor indescriptible als dits dels peus que em portarà cap a un calvari experimentat per qui escriu aquí. Em proposo de treure els mitjons i procedir a la travessar les butllofes amb l’agulla i fil per a que drenin i suportar millor el dolor, però si ho faig el més probable es que fracassi en l’objectiu de Sub10 ja que m’hauré d’aturar una bona estona i he perdut molt de temps a la baixada, en definitiva que decideixo seguir endavant. A partir d’aquest instant, com he dit abans, comença l’infern, queden per davant 15 quilòmetres duríssims, a cada pas que faig sento unes punxades horroroses als peus, després vaig poder comprovar que tenia la menys que apreciable xifra de 7 butllofes, 3 de proporcions gegantines. Van passant els quilòmetres per unes pistes avorrides i pedades a matar, el dolor es descomunal i em venen moltes coses al cap, intento allunyar el dolor pensant en altres coses, eliminant-lo del meu cap però em resulta impossible, em poso a córrer, inicialment sembla que corrents em facin una mica menys de mal però des seguida em torna el dolor. Experimento una baixada psicològica descomunal, penso en retirar-me ja que no puc aguantar el dolor, fins i tot em cauen les llàgrimes i començo a caminar malament cosa que em pot portar a la lesió ja que no poso bé el peu a terra, començo a veure clar que a l’Aleixar, quan faltin 10 quilòmetres, hauré d’abandonar. És en aquell moment quan apareix la veu interior, no pots abandonar a falta de 10 quilòmetres!!! I el sentit comú diu que no segueixis que acabaràs prenent mal, una lluita de sentiments difícils d’explicar, mai ho havia passat tant malament a la meva vida, tinc ganivets als peus, agafo l’Ipod i em poso música de SKA, a veure si m’anima, no ho aconsegueixo i decideixo posar la BSO de Gladiator, una mica de motivació guerrera ja que els 10 quilòmetres finals es presenten com una guerra a mort, com un gladiador al circ romà, no abandonaré, després de tot el que porto fet puc deixar-me anar, he de lluitar.

La música de Gladiator em porta a córrer novament, allunyant la por i portant-me aquella dosi de motivació necessària, apujo el volum i entro a Reus, l’últim pas de control i avituallament, no paro, tinc molt poc marge de temps per aconseguir la Sub10, entrar a Reus em dona moral i força per seguir corrent, travessar per sota el pont les vies de tren i enfilar els últim 500 metres com si fossin l’últim que faré en aquesta vida, últim revolt i ja veig l’arribada i la travesso aconseguint 9 hores i 46 minuts, objectiu assolit!!! Em deixo anar, el dolor torna de nou en la seva màxima expressió i sento una deixadesa brutal, he d’assumir que la guerra s’ha acabat i que dins meu en sóc guanyador, 14 minuts de res per perdre la guerra però l’he guanyada. Em trobo a l’Ignasi, ha arribat 20 minuts abans que jo i també ho ha passat malament al final, m’alegro per ell, ni en somnis es pensava fer Sub10 i ho ha aconseguit, compartim uns moments rememorant la gesta mentre em trec els mitjons i comprovo l’abast del desastre, pagaré car no haver curat les ferides abans però aconseguir el repte comporta esperit de sacrifici i us puc garantir que de sacrifici n’he fet i com mai, el bloc es diu explorant els límits i avui els he tocat i de ben aprop .

Amb el certificat del temps aconseguit a la mà

Com a dades curioses destacar que he perdut en el dia d'avui 3 quilos!!!!, he begut uns 7 litres i mig d'aigua, un tou de cocacola, sindria, platan, entrepà, gels energètics...etc. Ara toca descansar i llepar-se les ferides, la pròxima guerra encara no se on es desenvoluparà, però caldrà pensar ben aviat per a tornar a entrenar i assolir nous reptes i cursar noves guerres contra un mateix.         

Comentaris

  1. Només puc dir, que la capacitat de sofriment del Caste ha estat impresionant. Quan he vist aquests peus jo no ho havia vist mai res igual. Jo era la meva primera marxa, vaig arribar fet pols però en la seva situació no acabava. més que l'SKa o Gladiator, AMB DOS COLLONS!!!

    ResponElimina
  2. Per ser la primera marxa Déu ni do com anaves, que sàpigues que ja estàs engantxat a la resitència i sino temps al temps.
    Salut i a veure si tornem a coincidir en alguna d'aquestes bogeries

    ResponElimina
  3. Hola! gràcies pel comentari al blog! la teva crònica esta molt bé! El que importa son les sensacions, i a nosaltres ja no les treu ningú!
    Ja ens veure'm en una altre!
    Salut. David

    ResponElimina
  4. T'estas tornant el puto amo, m'alegro molt per l'esforç, no només el físic i mental en el moment de fer-ho si no també en el moment de redactar-ho. Transmets la emoció i l'esforç, no gens fàcil, com a mínim per mi.
    Espectacular, molt gran ... que no t'aturi res de res ...

    ResponElimina
  5. Gràcies David, tal com dius el que importen son les sensacions pròpies de cadascú i les meves han estat molt bones, va tocar patir, però qui diu que seria empresa fàcil? Ara amb el temps i la perspectiva encara ho assaboreixo més.
    I a tu Pep que dir-te, que moltes gràcies per els teus ànims, ja saps que tossut ho sóc un bon tròs, intento redactar-ho com millor em surt, m'alegro de poder transmetre aquestes sensacions de les que parla en David, és per això que porto aquest bloc, per compartir-ho. Si no aconseguís arribar a la gent poc sentit tindria fer-ho. Ens veiem company!!!!!!!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Alpinisme al Cadí, Canal Ordiguer i Canal del Cristall

Ja feia temps que burxava al Sergi per anar a fer canals, era un compte pendent que teníem i que vam decidir de posar-s’hi el passat febrer. Últimament les meves cròniques arriben una mica tard, coses d’una vida ocupada i amb poc temps de marge per a poder asseure’s i impregnar les meves paraules de l’essència de les nostres vivències. La canal de l'Ordiguer és la 2 i la del Cristall la 1 Però anem al gra, s’havia de planificar una sortida interessant per una banda dissabte aniríem a fer la Canal de l’Ordiguer a la cara nord del Cadí i baixaríem per la Cristall, una de les grans clàssiques de les nostres contrades. El diumenge si les condicions eren bones teníem previst anar a fer una mica d’escalada en gel i una via ferrada, però el diumenge es va llevar amb llevantada en forma de neu intensa i el panorama a tot Catalunya era lamentable, per tant el diumenge van haver de suspendre totes les activitats i tornar a casa. La variant de la dreta és la que vam fer

Barretes o gels energètics?

Per començar que són i per a que serveixen aquests complements energètics, les barretes energètiques son un complement nutricional que proporciona a l'esportista les necessitats d'energia que tindrà durant un esforç intens i perllongat. Ajuda a disminuir la fatiga, a millorar el rendiment i a facilitar una recuperació més ràpida després de l'entrenament. El seu consum té moltes aventatges: Fàcils de portar i de fàcil digestió Molt riques en hidrats de carboni, el que permet recarregar ràpidament els dipòsits de glucògen (llegir article sobre els Hidrats de carboni. Contenen minerales i vitamines fonamentals per a l'organisme. Vitamines B1, B2 i B6, col·laboren a    l'assimilació dels hidrats de carboni per alliberar energía. La vitamina C, que té un efecte antioxidant, millora la recuperació i l'assimilació de ferro, fonamental per transportar  oxígen, des dels pulmons a tots els teixits, sobre tot als muscles. Aporten 350 i 500 caloríes per cada 100 grams,

El Besiberri Sud (3017m), el següent repte

La bogeria només ha fet que començar, queda un mes per iniciar l'assalt al Besiberri Sud a 3017m d'alçada en ple hivern, alpinisme invernal, preparar crampons i piolets i sobretot preparar-se a tope. El company d'aventura és el Soci, un paio amb un tou d'experiència al monte i que em guiarà en aquelles coses que francament domino bén poc, però l'aventura té aquest component d'incertesa que la fa tant atractiva. Ens esperen 1600 metres de desnivell positiu i altres 1600 negatius, unes 6 hores per fer cim i moltes il·lusions a la motxilla. Una inoportuna grip m'atura en la meva preparació física, espero solventar-la bén aviat i tornar a posar-me les piles per arribar en plena forma el dia H. Us penjo algunes fotografíes que agafo prestades de la pàgina de Pirineos3000 per a que veieu una mostra del que ens espera el proper 26 de febrer. La propera sessió de fotos serà la nostra si tenim sort!!!!