Passa al contingut principal

Volta per La Vall de Bianya amb BTT

Aquest passat dissabte, els “calderins” ens tenien preparada una ruta per La Vall de Bianya amb BTT, teníem que batejar una maquina nova del Jordi i quina millor manera per fer-ho. Bé, la qüestió és que vam anar totes les famílies cap allà, els mascles ruta en BTT i les dones cuidant als nens (que no són pocs). Al tornar vam rebre una mica de la medecina femenina amb algun que altre punyal volant pels aires, je je.
Però al que anem, teníem ganes de fer alguna sortida que fos fora dels àmbits que ens movem habitualment i aquesta va ser una gran ocasió. La ruta escollida era una volta per la Vall de Bianya seguint la “Via Romana”, ens fem la foto de rigor tots equipats, com podeu veure n’hi ha dos que no llueixen equipació, son els “Team Leaders” del grup, els calderins Jordi i Joan, el fet de que no llueixin l’equipació oficial va comportar algun que altre comentari burlesc, ja va sent hora de donar-los l’equipació companys.

Sortim per fi una mica més tard del que seria desitjable però ben esmorzats, a la mitja hora d’anar pujant tenim el primer contratemps de la jornada, la cadena del Pep s’esbotza, aquest és un dels moments que més m’agrada, aquell on surten ingeniers i mecànics de sota les pedres, tots diuen la seva i ningú sap com pebrots es torna a ajuntar la cadena, com podeu veure a la foto la pinya de mecànics és força interessant. Després de molt batallar, i de riure de les eines de l’Alcalde David, algú descobreix per fi com procedir i després de 30 o 40 minuts podem prosseguir la marxa.

La Via Romana està molt bé, però fer-la amb bicicleta es força complicada per la quantitat de pedra, segur que beteteros maquines ho sol venten amb molta facilitat, però nosaltres que tenim el nivell que tenim ja és una altra cosa. Al capdavant com a RoadCaptain tenim al Joan Anglí amb el GPS que ens va indicant tota l’estona les variants i alternatives, podem seguir per la Via Romana posant peu a cada instant o anem per carretera cap al port de Copsacosta, decidim poder pedalar uns quants minuts seguits i remuntar el port, ens hi hem de posar bé perquè fins al quilòmetre 8 tenim tot pujada, 364 metres de desnivell positiu, pedal a pedal i anar fent fins a dalt.

Vista de la Via Romana

La maquina del Jordi Anglí

Aquesta foto no es nostra, però mola

Quan arribem a dalt del Capsacosta decidim anar per pista, ara tindrem alguns trams de baixada que algun sonat aprofita com si fos un nen petit per arriar cap avall a tota llet. A partir del quilòmetre 10 tornem a pujar una mica fins que arribem a un Mas, el propietari ens indica cap a on hem d’anar, ens comunica que la pujadeta es suau, no sé si ho deia partint-se la caixa per dins, la qüestió és que vam suar de valent, 159 metres positius amb 2,43 quilòmetres, tela!! Quan arribem a dalt ens prenem un respir, tot el que queda ja es de baixada i les dones comencen a fer pressió, ens queden uns 13 quilòmetres força tranquils per arribar.

El Joan Anglí amb el GPS

Quan abandonem la pista ens trobem un reguitzell de masos i cases molt maques, cal destacar-ne una de curiosa, per alguns ben integrada en l’entorn, per a mi un bluf però en estils i gustos no hi ha res escrit, us deixo la fotografia de la casa en qüestió.

L’arribada a Can Torrotes, el nostre quarter general es realitza amb algun que altre creuament de mirades femenines, no per els nostres cossos “imponents”, més aviat per un altra cosa. Ara toca fer una cerveseta per hidratar-se i un bon dinar, l’Alcalde ens prepara una carn a la brasa que entra a la perfecció!!! Salut!!!
Per cert, com pot ser que torni amb un quilo més després de tot això?
Inici de la ruta a Can Torrotes
Vista general de la ruta

Informació de la ruta:

Distància recorreguda: 29,68 quilòmetres
Desnivell acumulat pujant: 1.122 metres+
Desnivall acumulat baixant: 1.163 metres-
Desnivell acumulat total: 2285 metres
Alçada mínima: 367 metres
Alçada màxima: 870 metres

Track de la ruta amb GPX

1. Gran "reportatge" jo no ho hauria fet millor!!! Salut i a veure si quan fem la propera

Entrades populars d'aquest blog

Alpinisme al Cadí, Canal Ordiguer i Canal del Cristall

Ja feia temps que burxava al Sergi per anar a fer canals, era un compte pendent que teníem i que vam decidir de posar-s’hi el passat febrer. Últimament les meves cròniques arriben una mica tard, coses d’una vida ocupada i amb poc temps de marge per a poder asseure’s i impregnar les meves paraules de l’essència de les nostres vivències. La canal de l'Ordiguer és la 2 i la del Cristall la 1 Però anem al gra, s’havia de planificar una sortida interessant per una banda dissabte aniríem a fer la Canal de l’Ordiguer a la cara nord del Cadí i baixaríem per la Cristall, una de les grans clàssiques de les nostres contrades. El diumenge si les condicions eren bones teníem previst anar a fer una mica d’escalada en gel i una via ferrada, però el diumenge es va llevar amb llevantada en forma de neu intensa i el panorama a tot Catalunya era lamentable, per tant el diumenge van haver de suspendre totes les activitats i tornar a casa. La variant de la dreta és la que vam fer

Barretes o gels energètics?

Per començar que són i per a que serveixen aquests complements energètics, les barretes energètiques son un complement nutricional que proporciona a l'esportista les necessitats d'energia que tindrà durant un esforç intens i perllongat. Ajuda a disminuir la fatiga, a millorar el rendiment i a facilitar una recuperació més ràpida després de l'entrenament. El seu consum té moltes aventatges: Fàcils de portar i de fàcil digestió Molt riques en hidrats de carboni, el que permet recarregar ràpidament els dipòsits de glucògen (llegir article sobre els Hidrats de carboni. Contenen minerales i vitamines fonamentals per a l'organisme. Vitamines B1, B2 i B6, col·laboren a    l'assimilació dels hidrats de carboni per alliberar energía. La vitamina C, que té un efecte antioxidant, millora la recuperació i l'assimilació de ferro, fonamental per transportar  oxígen, des dels pulmons a tots els teixits, sobre tot als muscles. Aporten 350 i 500 caloríes per cada 100 grams,

Himàlaia, un somni fet realitat

Quant de temps sense escriure i quantes coses han passat! Durant tres anys es va gestar un somni, un d’aquells somnis que a tots els amants de la muntanya se’ns passa pel cap alguna vegada, viatjar al Himàlaia per recórrer els seus camins, la seva cultura i poder contemplar amb els propis ulls les muntanyes més altes de la Terra i la més alta, l’Everest. Cim de l'Everest El meu germà Víctor em va proposar celebrar els meu 40 anys fent aquest viatge, d’això ja fa tres anys i per suposat que la meva resposta va ser un SI rotund. I anant meditant sobre tot plegat vaig pensar que aprofitant el viatge podria fer una ascensió d’alguna muntanya, persegueixo un somni des de fa uns anys i aquest és poder algun dia a la meva vida escalar un dels gegants del planeta, per això m’aniria molt bé provar-me en alguna muntanya d’uns sis mil metres i d’aquesta manera veure com respon el meu cos a tanta alçada i comprovar si em podria ni solament plantejar-me la idea del gegant. Després de